Sinnesro

 
Det händer något med mig när jag får vara omgiven av naturens krafter. Island är ett sådant ställe där de krafterna är ständigt närvarande. Kontrasterna är så stora med vassa berg, svart lava, mjuk grönska, mäktiga vattenfall, karga landskap, is, köld, sol och värme. De har ett förrädiskt väder som fort kan byta skepnad. Jag älskar det!
 
Tomas Fors

Känner igen det älskling och märker alltid hur du njuter av varje sekund när vi är iväg. Jag älskar det och dig! ❤

Svar: Och jag älskar dig ❤
Victoria Rennerståhl

Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione

Fan vilken söt kommentar! Fick nästan tårar i ögonen! Fina ni två är :)

Svar: Hehe, ja han är underbar min kille! :)
Victoria Rennerståhl

Mari

Hej.

Brukar du ett specielt filter när du tar bilder av rinnande vatten? Tycker det ser otroligt fint ut :)

Jätte fina bilder, söta ni 2 är tilsammans! :)

Svar: Hej Mari!
Tack! Ja, oftast använder jag ett ganska mörkt ND-filter som gör att jag kan förlänga slutartiden utan att bilden blir för ljus. Det är det lättaste för att få sådant mjukt vatten. Det går också att ställa in kameran så att slutartiden förlängs utan filter genom att använda minsta bländare, dra ned exponeringen max och lägsta ISO och experimentera med längden på slutartiden. Det kan funka bra om vattnet rör sig fort. Det finns bra guider på nätet om du är sugen på att testa på! Här till exempel: http://fotografpatriklarsson.se/4-satt-att-forlanga-slutartiden-for-att-skapa-spannande-landskapsbilder/

Åh, tack! :)
Victoria Rennerståhl