Underbara Borneo

 
Det finns inte ord för hur underbar denna resa har varit! Jag har så länge drömt om att få åka till Borneo och alla mina förväntningar uppfylldes och mer därtill. Min största förhoppning var att få se vilda orangutanger och till min lycka fick vi se det flera gånger, vilket är ganska ovanligt. Ögonblicket på bilden ovan är ett av de bästa. En stor orangutang-mamma och hennes unge passerade oss i djungeln bara några meter ifrån oss. Hon var lite irriterad och gav varnande ljud ifrån sig. Det gav mig puls kan jag lova, för de är verkligen inte att leka med dessa apor. De är fyra gånger så starka som människor, så de kan ställa till med stor skada om de vill. Sedan stannade de till en liten bit från oss och hennes lilla unge tog tag i en gren och tittade nyfiket på oss länge. Helt underbart att få se dessa starkt utrotningshotade djur fria i djungeln. Jag hoppas så innerligt att den regnskog som finns kvar, får vara intakt, så att dessa människoapor får leva kvar i det fria. 
 
Jag har tagit med mig 7500 bilder från resan, så jag har en hel del arbete framför mig. Utlovar såklart en del av resultatet här framöver. 
Borneo
Elin

Men gud så söt! Måste ha varit häftigt att se! :)

Svar: Otroligt häftigt! En av mina största drömmar gick i uppfyllelse!
Victoria Rennerståhl

Lena

Måste ha varit en riktigt häftig upplevelse :D Orangutanger är verkligen vackra!

Svar: En otroligt häftig resa! Ångrar inte en sekund att jag åkte dit!
Victoria Rennerståhl

Alexandra

Din blogg är fantastisk likaså dina bilder, du har en sådan kraft i dina bilder. Jag älskar dem! man blir liksom..glad av dem.


Svar: Alexandra, vad glad jag blir! Tack snälla du! Det är det bästa betyget.
Victoria Rennerståhl

Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Så roligt att se alla dina bilder från regnskogen! Denna är ju bara såå bra :D

Svar: Åh, tack Johanna!
Victoria Rennerståhl