Bilbingo TUT TUT

 
 
Som sagt blev det bilbingo igår. Det var faktiskt både roligt och spännande! Tyvärr blev det inga tutanden, så jag gick fattigare hem, än dit. Jag blev förvånad över hur många som faktiskt spelar bilbingo, för det var bilar överallt och bingo fick de snabbare än tåget. Mysig stämmning, fint väder och chans att vinna pengar = succé!
 
 
Sara

Mysigt med bilbingo, synd att du fick gå hem fattigare dock ;)

Marie

vad roligt =D

Eleonore

Så roligt, detta är ju en av de roliga sakerna med sommaren! Bilbingo har jag alltid velat gå på liksom utebio :)

Ja de böckerna kan jag rekommendera!

Ellen

Verkar ju mysigt faktiskt, det där kanske man borde testa någon gång :)
sv: Ja jag tror det med :)

Sofia

Låter ju jättemysigt. Annorlunda grej liksom.

snie.blogg.se

så mysigt! :)
de där åkte alltid min farmor o farfar på :)

ja prova glassen, finns i olika smaker oxå :)

Carro

Nej men vad kul med bilbingo!!

mary

sv: åååh tack så glad jag blir :D


så härliga bilder :)

Jos

Har aldrig testat detta, kanske något man borde göra!

Julia

Ser kul ut! Men hur går det till detdär bilbingo? :)

AnnaKK

Ha-Ha! Nä, det är väl inte så lätt att få bingo kanske, men du fick ju fina foton iallafall! :-)

Själv får jag rysningar av att bara läsa ordet bilbingo!! ;-) Och ännu värre om jag hör ljuden från sådant - hua!!! 8-X

Förklaringen till det är dels att min mans mormor bodde alldeles intill en idrottsplats där det spelades sådant vareviga söndagkväll under sommarhalvåret. Det var fruktansvärt enerverande att höra nummerna läsas upp med sån där jobbig entonig röst i högtalarna, och sen alla tuten. Det hördes garanterat i hela samhället, och ett bra stycke ut på landet också!? Ovanpå det var jag tvungen att vara funktionär där några gånger å min sons fotbollslags vägnar... Och det var helt hysteriskt svårt att hålla reda på vilken bil bingotutningarna kom ifrån, så man kunde kila dit och stämma av vinsten. Phu!!!

Så ska jag nånsin mer besöka ett bilbingo, så ska det vara jag som spelar - och helst även vinner!!! :-D

Svar: Hehe, då kan jag förstå att du är lite skeptisk till bilbingo! :) Det är nog inte det roligaste att lyssna på om man inte själv spelar. Vi får hoppas att du kammar hem storvinsten när du nu kommer för dig att prova så att det uppväger det tråkiga :)
Victoria Rennerståhl

EVA FOTO

Kul att se dig igen i lördags :) Hade du kul?
Tyckte det var bra musik, kul att dansa lite :) Gillar verkligen bilderna från fjällturen förresten, speciellt den sista. Vackert! Kanske ses något mer innan du sticker tillbaka till storstan. Kram

Clara

SV: Håller på att få ihop den nu, men utlottningen blir inte förrän i höst någon gång i samband med lanseringen av ett litet projekt hihi!
Vilka fina bilder o coolt med bilbingo!!