Tomhet

 
Åh, så jag saknar min finaste vän Naomi. Nu har det snart gått nio månader och det går inte en dag utan att jag tänker på henne. Jag tittar ut genom fönstret och tänker att det nog vore en fin dag för äventyr, men det är inte det samma utan en nyfiken, svart lurvig kompis vid min sida. 
madabouttea.se

Vilken sötnos! Beklagar sorgen :(

Svar: Tack snälla du.
Victoria Rennerståhl

EM.

Jag känner igen dig i sorgen. I Måndags förra veckan förlorade min bebis och kattprins som jag har haft med mig i nästan 15 år. Vi var så tajta och gjorde nästan allt ihop. Jag gråter fortfarande varje dag, jag tycker att jag ser samt hör honom lite överallt och lite hela tiden.

Svar: Jag beklagar verkligen. Så tråkigt att höra. Men fint att höra att ni verkar att ha haft ett underbart liv tillsammans, och mer än det kan man inte begära. Styrkekramar!
Victoria Rennerståhl

Lili

Så vacker bild på en vacker hund! Vad tråkigt att hon inte längre är med. :/

Svar: Tack Lili.
Victoria Rennerståhl

Josefin Nilsson

Åh vad fin bild!

Svar: Tack Josefin!
Victoria Rennerståhl

Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione

Blir så ledsen av att läsa detta :(
Ibland ligger jag och gråter på nätterna för jag är så rädd för att förlora Bonzo men jag försöker tänka att han har haft ett så fint liv så när den dagen väl kommer så får jag vara lycklig över de åren vi fick tillsammans. Det är naturligtvis enklare sagt än gjort och mitt hjärta gråter med dig men försök tänka på era stunder tillsammans även om det måste vara svårt :/

Svar: Tack fina du. Det är svårt, men jag försöker tänka så. Att vi hade ett fint liv tillsammans och jag är väldigt glad för de åren. Krama om Bonzo från mig.
Victoria Rennerståhl

Carina

Åh....detta ögonblick fasar jag över varje dag. Mina hundar börjar bli till åren.

Jag beklagar verkligen din sorg och förstår precis vad du menar, jag saknar och tänker fortfarande på min allra första egna hund och det är nu över 15 år sedan....

Kram från en som verkligen förstår...

Svar: Tack Carina. Ja, det är den stora nackdelen med dessa fyrbenta vänner. De lever inte lika länge som vi. Man får bara försöka göra det bästa av de åren man har tillsammans. Njut av dina hundar och ha kul tillsammans. Kramar
Victoria Rennerståhl

Ika's USA

Usch... Förstår att det är oerhört svårt. Fasar över den dagen vi kommer skiljas från vår Frankie.

Svar: Tack, det är svårt, men det blir väl lättare någon gång. Njut av tillvaron med Frankie.
Victoria Rennerståhl

Ella Isbjörnshjärta

Åh usch, jag förstår precis! Jag trodde att jag skulle förlora min hund för ett år sedan och benen vek sig och jag bara skrek och grät. Jag hade tur den gången men någon dag kommer det ju hända ändå.

Men någon dag måste det ju kännas bättre. Det måste ju det. Massa styrkekramar!!!

Svar: Tack för din omtanke! Förstår din panik du måste ha känt. Jag blir glad av att höra att det gick bra den gången. Jag har accepterat att hon är borta, men tomheten finns kvar. Jag kan fortfarande komma på mig själv med att tro att hon ska finnas där, slicka upp smulorna jag tappar på golvet, komma med viftande svans när jag kommer hem etc. Men jag är så glad för de åtta år jag fick med henne och jag försöker att fokusera på det. Kramar!
Victoria Rennerståhl