Norrsken i november

Underbara mystiska härliga dansande ljus över himlen. Jag hade turen att få uppleva två kvällar med norrsken nu förra helgen när jag var hemma i Jämtland. Det var dessutom sådär kusligt ute. Det var alldeles mörkt och det gick att höra svårdefinierade ljud runtomkring mig. Det knakade i skogen och det hördes tunga fotsteg på ängarna precis där jag stod. Det är något väldigt speciellt när norrskenet lyser upp himlen.
 
Filmen består av tre sammansatta time lapse från två kvällar. Ena kvällen var det väldigt molnigt, så jag var glad att det gick att se lite i alla fall. Musiken kommer från bensound.com. Kom ihåg att välja HD-kvalitet :) Enjoy! 
 
norrsken - timelaps
Tomas

Otroligt coolt! 😍

Svar: Tack älskling!
Victoria Rennerståhl

Dixi Wonderland

Jag längtar efter att få fota detta någon vacker dag :D

Svar: Jag håller tummarna för det! Det är verkligen något speciellt.
Victoria Rennerståhl

Louie

Ååh norrsken, det är min dröm att se det i verkligheten en dag :)

Svar: Det kommer du säkert att få se! Känns som att det relativt ofta förekommer norrsken även i södra Sverige, även om det inte är lika tydligt och ofta som i norrland.
Victoria Rennerståhl