Min kamerautrustning

Det är många som frågar vad jag har för kamerautrustning, så därför tänkte jag göra ett inlägg om det. Mitt fotointresse började egentligen i samband med att jag skaffade mig min första systemkamera för 5 år sedan. Det var en liten behändig kamera som heter Olympus E-420. Det var med den som jag upptäckte hur man kunde ställa in kameran på olika sätt för att uppnå vissa resultat. Detta tillsammans med mitt stora intresse för bildredigering gjorde att fotograferingen växte sig allt större som hobby. Jag skaffade mig två objektiv utöver kitobjektivet som följde med. Därefter startade jag den här bloggen 2011. Och på det sättet rullade det på!
 
Efter några års fotande kände jag att Olympusen inte höll måttet. Jag ville investera i en bättre utrustning. Så i och med att jag fick mitt första riktiga jobb efter många års studier, så sparade jag pengar till att köpa en fullformatskamera och några objektiv. Efter att ha läst oändligt många recensioner, föll till slut valet på min guldklimp Nikon D600. Då plötsligt hade jag helt andra möjligheter att ta foton som jag ville ha dem. Fotografering är ingen billig hobby, det kan jag lova, men för mig är kamerautrustningen några av de käraste ägodelarna jag har!
 
 
Kamera:
  • Nikon D600
 
Objektiv:
  • Sigma 150-500/5-6,3 HSM DG APO OS
  • Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM
  • Tamron AF SP 90/2,8 Di VC USD Macro II
  • Sigma EX 50/1,4 DG HSM
  • Tamron AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD
  • Samyang MF 14/2,8 ED AS IF UMC
 
Stativ:
  • Sirui Kolfiberstativ T-2205X + K-20X kulled
 
Övrigt:
  • UV-filter
  • ND-filter
  • Extern blixt
  • Batterigrepp
  • Konverter 2x
  • Fjärrkontroll
  • Reflexskärm
  • Några minneskort
  • Lite olika väskor