Nyfiken i en strut

 

En nyfiken björktrast hälsar er denna morgon välkommen hit. Det är alltid så roligt med besök. Hoppas ni får en trevlig dag!

AnnaKK

De gånger jag lyckas få en sån på bild så ser de alltid fasligt irriterade ut - för att inte säga arga!? Så det var trevligt att få se en som ser snäll ut!! :-D Det var ett björktrastpar som byggde bo i ett av våra äppelträd förra sommaren, och det var så pass lågt att jag kunde sticka upp kompaktkameran och fota allt som hände där; hur det blev fler ägg för varje dag, och sen när ungarna kläcktes en efter en osv. Det var spännande - fast jag säger inte om att föräldrarna blev sura på mej! <:-)



Jag har gått och väntat i nästan ett år på att priset nån gång skulle gå ner till runt tiotusen på Canon 7D, så nu när det hux-flux gjorde det (en kampanj i helgen hos Japan Photo) så var det bara att slå till. :-) Och eftersom jag redan hade sålt en gammal kamera som jag inte längre använde fanns redan halva summan till hands.



Ibland kan det väl vara idé att kolla efter något på begagnatmarknaden, men av egen erfarenhet vet jag att det oftast är för höga priser jämfört med nytt man handlar för då. De som säljer har i regel köpt sina grejer dyrt, och vill ha igen så mycket som möjligt av pengarna. Vilket man ju kan förstå! Men samtidigt kommer det hela tiden ut nya modeller på marknaden, och då sjunker ju nypriset på de gamla modellerna rejält. Jag var erbjuden en ett år gammal 7D för 9000 spänn (kanske hade kunnat pruta några hundringar) men det var ju inget intressant när jag kunde få en helt ny för 9999:- (plus femtio spänn i postförskottsavg). Lika dant när jag skulle köpa min 40D för några år sen. Först hittade en kompis en sån för 7000 på begagnatmarknaden - och strax därefter hittade jag en ny för 7500 i Fotokungens internetshop... Så kolla runt ordentligt om du tänker uppgradera - har man inte bråttom hittar man sitt fynd förr eller senare. :-)

Sara

Hoppas detsamma för dig och din dag =)

Mamma till William och Wilma

Vacker bild gumman..Hoppas att du får en fin onsdag.kram

Elina

Älskar dina Bilder..... :D



Svar/ JA SÅ HIMLA GOTT! =D

Mamma till William och Wilma

Ska in och veka min prins nu så han får lita mat i magen sen ska vi mysa och hoppas att solen tittar fram.ha en fin onsdag..kram

Marie

Sicken söting =D



Ohh ja det gör ont, men det är effektivt och skönt också, så att det är att rekommendera =D

Sofia

Ha en fin dag! :D

Felicia Andreasson - Foto

sv: Tack, väldigt fin bild här med!

Fotograf Annie

Vilken fin bild på björktrasten, gillar ljuset :)

Matilda [FOTO]

sv: tackar ;) ja visst är det så ;)

marina

Jag har inte riktigt koll på hur jag kommer jobba i sommar men absolut måste vi försöka ses, antingen på nästeln eller i Östersund! Kanske du vill hjälpa mig att fixa några snygga bilder till min blogg?=)

Clara

gud så söt !!!!

Linn

Vacker Bild!

Elina

Svar/

Han är 1 år och fem månader snart, och han har kissat på sig när han var valp också. HELA TIDEN. -_- Han slutade med det några månader nu, men han har börjat med det igen för nån dag sen.. Så jävla frustrerande, och jag orkar inte sitta och torka upp hans kiss hela tiden varje dag.. -_- Oj.. :( Ja, han dricker också vatten om de finns vatten ställd på golvet.. Så vet inte, lägger inte märke typ hur mycket han dricker, men efter att han sprungit runt i huset och efter att han varit ute så dricker han alltid..

Anna tecknar och målar

Fin bild med väldigt fint ljus :). Höll på att bli ihjälskrämd av en björktrast när jag var ute och sprang idag. Den kom från ingenstans och fladdrade fram precis framför fötterna på mig..



sv: Tack :)