En osalig röra

 

Här kommer några bilder från Rödön igen. Det var riktigt härligt där, det måste jag säga.

 

Denna dag bjuder på grådassigt väder och inomhusmys. Tror att jag ska börja försöka få någon ordning på mina hundratusentals bilder som jag har utspridda i en salig röra på flera olika ställen. Det finns kopior och olika versioner i dubletter i olika mappar på datorn och på mina externa diskar. Ibland jobbar jag med de bilder jag har på datorn och ibland med dem på den externa, vilket leder till att jag inte vet vilken som är den senaste versionen och vilken jag vill ha kvar. Jag vet inte riktigt vad jag har fört över till min externa hårddisk och vad jag inte fört över. Min backup ska vi inte tala om, jag vet inte alls vad den innehåller. Och som om inte det vore nog så har jag allt i lightroom också och sedan jag har flyttat några mappar så hittar inte programmet någonting. Det känns som att jag är en riktig virrpanna nu och behöver en genomarbetat strategi för detta. Jag hatar att ha denna oordning, jag vill att det ska vara strukturerat. Jag blir lite irriterad bara av tanken på kaoset.

 

Det får bli ett mål i sommar att strukturera upp mina bilder samt få över allt till min backup så att inte mitt liv slås i spillror den dagen datorn eller hårddisken kraschar. Det vore nog bra också om jag kunde tagga alla bilder i lightroom så att jag på någorlunda sätt kan navigera runt bland mina bilder och hitta det jag söker. Jag har varit lite slarvig med det den sista tiden. Just nu känns allt detta dock som ett evighetsarbete. Pjuu...

Jasmine

Svar: Tack, än en gång.



Trevlig kväll.

Kram

Anonym

Vill du vinna tandkräm som bleker tänderna så kika in på min blogg! Jag lottar ut till tre vinnare (kanske fler om många är med) :) Hittills bara 4 med och tävlar.



PUSS



http://socosy.blogg.se/2012/june/brilliant-smile-tavling.html#comment

Jasmine

Svar: Tack. Både jag och min pojkvän håller tummarna för att vi får den lägenheten som först erbjöds.

Kram

Sara

Ja det ska bli riktigt roligt! :) var på hennes konsert i maj 2008 och jag tyckte det var så grymt så jag var tvungen att gå i år också känner jag! :) inte varje dag hon kommer till lilla Sverige heller! :)

Sara

Maj 2010 menade jag såklart om inlägget innan! ;)

Marie

Jag tyckte tvärtom, men ska testa havremjölken nästa gång tror jag =D



Du, det där skulle jag med behöva organisera bättre, har mycket på skivor, men det är lika ovisst det med eg,

Johan

Vad händer i sommar?

Alice - bilderbyalice

sv: okej, allt bra?

Madde

sv: åh, tack så hemskt mycket:D



Vilka härliga bilder:D

Ulrika - Fotograf u.norman

Kul att du gillar BTS-bilderna! Det är dock Nina, fotografen som jag assade, på bilderna :) Än så länge finns det tyvärr inte så många bilder på mig in action.

Ellen

Så härliga bilder! Var ligger denna Rödön? :)

sv: Haha ellerhur! Särskilt när man söker på saker där man verkligen inte borde dyka upp.. ;)

Ellen

sv: Tack så mycket, trivs väldigt bra med det :)

Sara Ekman

Så fint! :)

Junitjej

Underbara bilder!